Wat wordt er in een droogkuis nog extra gedaan met uw wasgoed ( buiten wassen) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wassen drogen , en soms een strijk mogelijkheid .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een droogkuis is een stomerij, niet een wasserij.
De kleding wordt niet in water gewassen, maar met chemische reinigingsmiddelen behandeld. Dit, omdat de stof niet tegen water kan.
Daarna wordt de kleding netjes terug in model gebracht door b.v. te strijken of te persen of te verstevigen.
Op onderstaande wikipedia-pagina lees je er meer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt de kleding in een soort Tri gespoeld.