kunnen mijn voeten gebroken of gekneusd zijn?

vanmiddag ben ik naar het zwembad gegaan maar vergistte me in de diepte van het bad, ik sprong er dus rechtop in in een bad van 50-60cm. Nu doet het vreselijk pijn als ik loop of zwem. Zouden mijn voeten gekneusd/gebroken zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hop naar de huisarts

Antwoorden (2)

Aangezien je er op kunt lopen zou ik eerder denken aan een kneuzing . Maar aangezien niemand hier rontgen-ogen heeft en dit ook niet te zien is via internet lijkt het mij raadzamer om bij twijfel een bezoekje aan de huisarts te brengen .
Ik ken er wel meer die met een gebroken voet/been toch nog rond gestrompeld hebben , dus lekker aankleden en even naar de huisarts :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kneuzing is geen medische diagnose. Een breuk wel. In theorie kan alles, dus je voet, of beter gezegd een van de vele botjes erin kan gebroken zijn, maar dat is niet erg waarschijnlijk zolang je nog loopt en geen last hebt van heel hevige pijn of zwelling. Het woord kneuzing wordt vaak gebruikt alsof dat een diagnose is. Maar dat is het niet. Je kunt zeggen dat een enkel gekneusd is, maar wat is dat dan? Een medicus wil dat specifieker benoemen. Die gekneusde enkel is in het "echt" een enkel met daarin een gescheurd bandje, of een opgerekte band, of een gescheurd stukje kapsel of.... noem maar op. Jouw gekneusde voet is in werkelijkheid dus een deel van je voet waarin een beschadigingetje is opgetreden. Aan een spiertje, een botje, een bandje. Zo,n beschadiging is dus eigenlijk een klein wondje en dat geneest vanzelf.
Kortom, je hoeft er niet voor naar de dokter, tenzij er een forse zwelling en/of pij optreedt en/of het lopen niet meer gaat.